niedziela, 2 lutego 2020

Stawka większa niż życie: W imieniu Rzeczypospolitej (1968), reż. Janusz Morgenstern, cz. VII

     Chciałbym móc przenieść się na moment do czasów, kiedy powstawały zdjęcia do "Stawki...". Kraków nie był wtedy tak bardzo "odpicowany" jak obecnie, ale wydaje mi się, że atmosfera tego miasta musiała być jeszcze bardziej magiczna. Mniej turystów, mniej pojazdów, mniej błyszczących reklam...  
      Ulica Reformacka. Przy kamienicy tutaj widocznej kręcono zdjęcia do "Katynia". Nas obchodzi jednak dalsza część ulicy, a konkretnie miejsce wzdłuż ogrodzenia, za którym znajduje się droga krzyżowa. Tutaj uciekał Kloss po nieudanym zamachu na niego. 
      Drzewo, które mijał po wejściu na ten teren już nie istnieje, ale wydaje mi się, że w jego miejscu widać wciąż dziurę po korzeniach.
      Krzyż natomiast pozostał na swoim miejscu, dzięki czemu miałem punkt odniesienia. Muszę zaznaczyć, że brama prowadząca tutaj jest zamknięta i zdjęcia musiałem wykonać zza ogrodzenia, przez co "wcisnęło" mi się tutaj nieplanowane drzewo.
      Ostatnie ujęcie - Kloss chowa się w jednej z kapliczek. Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że na serialowym drzewie widać ślad po uszkodzeniu, które rozrosło się tak jak to widać na moim zdjęciu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz