poniedziałek, 7 grudnia 2020

Papusza (2013), reż. Krzysztof Krauze/Joanna Kos-Krauze

      Ciężko mi się ostatnio zebrać do napisania nowego postu, ale dzisiaj sobie postanowiłem, że nie odpuszczę. Zdjęcia pochodzą z dość spontanicznej jak na mnie, jednodniowej wycieczki do Wałbrzycha. Nie miałem za dużo czasu na przygotowanie się do tego wyjazdu, toteż część zdjęć robiona była z pamięci. Fotografowanym obiektem są zdjęcia pięknie położonego Zamku Książ. Obiekt ten posłużył jako plan zdjęciowy do przynajmniej kilkunastu produkcji filmowych i telewizyjnych. Mi udało się uwiecznić go w nawiązaniu do dwóch filmów. 



     Pierwszym jest pięknie nakręcona historia romskiej poetki Bronisławy Wajs - "Papusza". Zamek zagrał w tym filmie rezydencję, do której Papusza została zaproszona na przyjęcie. Kilka z elementów wystroju poszczególnych pokojów znalazły się w filmie, czego się nie spodziewałem. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz