niedziela, 19 czerwca 2022

Rozgrywka / The Two Faces of January (2014), reż. Hossein Amini, cz. VII

      Dzisiaj podzielę się najnowszymi zdjęciami, które przywiozłem z wyjazdu na Kretę. Mimo pięknych krajobrazów, ta grecka wyspa nie jest najpopularniejszą destynacją filmowców. Ja znalazłem kilka lokacji w których kręcono "Rozgrywkę" i będę je sukcesywnie prezentował w nadchodzących wpisach.

     Pierwsza seria to miejsce, którego nie byłem w stanie zidentyfikować w domu. Mimo to przygotowałem sobie zdjęcia podglądowe licząc na łut szczęścia już na miejscu. Scena ta rozgrywa się tuż przed inną, której miejsce udało mi się znaleźć, więc liczyłem, że to w jej sąsiedztwie znajduje się ten plener. Myliłem się, ale pewna osoba podpowiedziała mi, gdzie mam szukać tej uliczki. Kiedy byłem już blisko tego miejsca, zaszedłem to jednego z hoteli, żeby dopytać o konkretny kierunek. Recepcjonistka uśmiechnęła się i powiedziała, że ich innych hotel jest widoczny w tle na zdjęciach i pokierowała mnie w konkretne miejsce. A trzeba powiedzieć, że ta część Chani to plątanina wąskich uliczek więc łatwo można się pogubić.

     Ostatecznie dotarłem na miejsce, które z powodu charakterystycznej kamienicy i schodów łatwo było rozpoznać. Jak widać, istotnie zmieniono kolor budynku, ale całość pozostaje zbieżna z filmową rzeczywistością.
     Ściany niektórych budynków zostały odnowione, ale to co mi najbardziej rzuca się w oczy to usuwanie wszelkich kwiatów. Ma to miejsce również w innych zdjęciach, a chodzi zapewne o oddanie chłodnej atmosfery filmowych miejsc, mimo gorącego klimatu.
     Bohater Mortensena rozgląda się po okolicy, która otoczona jest ludźmi przyglądającymi się amerykańskim turystom. Jeden z nich spogląda na nich z okna. Najciekawsze w tym porównaniu wydaje mi się to, że biały kabel po prawej stronie wciąż wystaje z ramy okna. 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz