niedziela, 10 czerwca 2018

Troja / Troy (2004), reż. Wolfgang Petersen, cz. II

     Czas na kolejne lokacje z epickiego filmu "Troja" Wolfganga Petersena.
     Dzisiaj będzie to okolica jednej z najpopularniejszych plaż Malty - Ghajn Tuffieha (sąsiedztwo innej znanej plaży - Golden Bay). Mało na tej wyspie plaż piaszczystych, a wspomniana należy właśnie do tych wyjątków. Tutaj Odyseusz zostaje zagadnięty przez greckich wysłanników. Co przede wszystkim zostało zmienione to fragment wzniesienia, który został dodany do płaskiej skały na wprost. 
     Niestety odnalezienie dokładnego miejsca w którym znajdowało się drzewo z siedzącym pod nim aktorem nie było możliwe. Sugerowałem się między innymi odległością od ścieżki, którą idą statyści i linią brzegową, ale wciąż nie mam pewności jak blisko byłem właściwego miejsca.
     Obecnie nie ma tu żadnego śladu po drzewie, które, wszystko na to wskazuje, było sztuczne. Pamiętam, że w miejscu po którym krążyłem znajdowała się tablica pamiątkowa, wspominająca coś o jakimś Żydzie, co mnie zdziwiło (strome, zarośnięcie zbocze to dość nietypowe miejsce na jakiekolwiek znaki). Zdjęcie w tym kierunku zrobiłem dla formalności; chyba nigdy się nie dowiem jak blisko byłem właściwego miejsca.

2 komentarze: